Recept Fudgies

Fudgies
ca 36 st

Browniebotten
125 g hackad mörk choklad
100 g rumsvarmt smör
3 dl socker
2 ägg
2 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
1 1/2 dl vetemjöl
75g hackad mörk choklad

Fudge
100 g hackad ljus choklad
100 g hackad mörk choklad
15g smör
1/2 burk kondenserad mjölk
1 tsk vaniljsocker
1 1/2 dl mini marshmallows
1 dl salta jordnötter

Botten: Sätt ugnen på 175 grader. Hacka 125 g mörk choklad och smält över vattenbad. Vispa smör och socker. Vispa äggen i seperat bunke och tillsätt lite i taget av smörblandningen. Rör i den smälta chokladen. Blanda de torra ingredienserna i en skål och vänd sedan ner i smeten. Vänd ner den mörka chokladen (75 gram). Bred ut smeten i en form, ca 24x24 cm, med bakplåtspapper i botten. Grädda mitt i ugnen i ca 35 minuter. Ta ut kakan och låt svalna.
Fudge: Smält chokladen tillsammans med smör och kondenserad mjölk i ett vattenbad. Ta av från värmen och låt svalna något. Rör i vaniljsocker. Vänd i marsmallows och nötter utan att röra för mycket för då smälter marsmallowsen. Bred ut smeten över browniekakan och ställ i kylen ett par timmar tills den stelnat. Skär upp i bitar med vass kniv.

Jag använder inte blockchoklad när jag bakar. I detta receptet har jag använt marabou choklad

Mumsa i er nu :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0